متن زیر حاوی بخش های اولیه پیشنهادات هنری است.

متن کامل تر در وبلاگ

http://efcf.blogfa.com/post/58 مطرح شده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

 

طرح «بهبود شاخص های خانواده با تفکر نظام مند»

" Improving family indicators with systematic thinking " project

 

پیشنهاداتی جهت:

دانشگاه دوست دار خانواده، مسجد خانواده محور، شرکت های پیشرو دوست دار خانواده، هیئت ها و انجمن های مردم نهاد

Suggestions for:

 Family-friendly university, family-oriented mosque, leading family-friendly companies

 

اهداف

افزایش ازدواج و کاهش طلاق با کمترین هزینه و نیرو

زمینه سازی برای تدوین گرایش «دفتر خانواده» (مدیریت دفتر خانواده) در مجموعه رشته «زنان و خانواده»

 

علی هوشیار

 

ضمیمه  « تعالی خانواده با هنر نمایش »

 

با سلام و احترام:

دایره طرح های گرافیکی، ترانه و آهنگ، تئاتر اجتماعی، نکات مشاوره ای و داستانک ها خیلی گسترده بوده، حجم کلمات وبلاگ محدودیت دارد و برای ارسال فایل کامل تر از طریق شبکه های اجتماعی با شماره 09192220945 در خدمت هستم.

 

فهرست مطالب

مقدمه. 3

هدف.. 3

بیان مساله. 3

راهبرد. 5

ضرورت موضوع. 5

قالب های هشت گانه هنر. 5

نکات اجرایی طرح.. 6

منابع قابل استفاده. 6

نمونه طرح های گرافیکی قابل استفاده. 7

نمونه ترانه و آهنگ های هنری.. 7

نمونه تئاترهای اجتماعی.. 8

برخی موضوعات مورد نیاز برای نمایش نامه نویسی.. 9

نمونه دغدغه های مشاوره ای (آسیب های احصا شده و نیاز به نمایش نامه نویسی) 9

دغدغه های مشاوره ای برای فرزندان قبل از سن بلوغ. 9

دغدغه های مشاوره ای برای پسران 15 تا 18 سال. 9

دغدغه های مشاوره ای برای دختران 15 تا 18 سال. 9

دغدغه های مشاوره عمومی برای افراد 15 تا 18 سال. 10

دغدغه های مشاوره ای برای پسران 18 تا 25 سال. 10

دغدغه های مشاوره ای برای دختران 18 تا 25 سال. 10

دغدغه های مشاوره ای عمومی برای افراد 18 تا 25 سال. 10

دوستی دختر و پسر از بعد عاطفی، داستان ۳ سال عاشقی...!. 10

تاثیر پورنوگرافی بر رفتار. 11

دغدغه های مشاوره ای در زمینه مهارت های عمومی.. 11

دغدغه های مشاوره ای برای انتخاب همسر. 12

دو نکته طبیعی برای پسران بالای 25 سال. 12

دغدغه های مشاوره ای برای مردان متاهل.. 12

جذابیتِ زیبایی یا زیباییِ جذابیت.. 12

دغدغه های مشاوره ای برای زنان متاهل.. 13

می‌دونی چقدر خواستگار داشتم!. 13

من مرد خونم یا اون !!!. 13

چی برات کم گذاشتم ؟!. 15

دغدغه های مشاوره ای برای همسران (استاد همسرداری شوید) 15

خشم خوب.. 15

بیماری آلکسی‌تایمیا 16

هر روز، همیشه، دم به دقیقه دعوا... !. 17

رفع تعارض.... 18

معضل مقایسه. 18

کار برای زندگی= شادی و خوشبختی.. 20

بهترین کار. 20

دغدغه های مشاوره ای برای تربیت فرزند. 21

دغدغه های مشاوره ای برای بازنشستگان.. 21

سبک زندگی در کهن سالی.. 21

نمونه داستانک ها (خلاصه نمایش نامه) 22

داستانک رهسپار خانه سالمندان.. 22

 

 

مقدمه

هنر موهبت و نعمت خاص خداوند به انسان است. انسان، این برترین خلقت الهی با عنصری به نام هنر، روح خود را صیقل می‌بخشد و بهتر در مسیر کمال و رشد حرکت می کند. هنر رکن مهمی از حیات و فرهنگ آدمی است که توجه فراوانی را به خود جلب و هواخواهان بسیاری را متوجه خود می‌کند.

هر هنرمندی به نحوی دارای اعتقادات و نگرش‌هایی است که به خودی خود در اثر هنری او نمایان می‌شود. هنرمند مسلمان نیز دارای نگرش‏ها، باورها و اعتقاداتی است که از جهان‌بینی الهی او نشات می‌گیرد و در اثر او نمایان می‌شود. بنابراین، وقتی فرهنگ، خدایی و دینی می‌شود، شعر هنرمند، دینی می‌شود، موسیقی‌اش دینی می‌شود، نقاشی‌اش نیز دینی می‏شود. دینی شدن هنر به این مفهوم نیست که مثلاً موضوعی دینی همچون جنگ خیبر را نقاشی کنیم. البته آن هم نوعی حماسه دینی است، اما دینی و اسلامی بودن هنر یعنی ما باورهای خود از اسلام، فرهنگ اسلامی و حکمت اسلامی را در هنرمان جاری کنیم (ربیعی به نقل از آیت اللهی، 1388: 31). هنر دینی، هم برآمده از تهذیب نفس هنرمند است و هم بستری برای تهذیب اخلاقی او و این همان هنر متعالی است.

در میان اندیشمندان این حوزه، هنرمندی که فقیه مسلّم و اسلام شناس خبره باشد، مقام عظمای ولایت، حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی است که در طول سی سال، در سخنرانی‌ها، پیام‌ها، نامه‌ها، مواعظ و ارشادات خویش به تبیین و بررسی این امر پرداخته است. مقام معظم رهبری در بیانات خویش تعهد، تعالی و دینی بودن هنر را وابسته به سه عنصر محتوا، قالب و جهت می‌دانند:

محتوا: «هنر دینی به هیچ‌وجه به معنای قشری گری و تظاهر ریاکارانه دینی نیست و این هنر لزوماً با واژگان دینی به وجود نمی‏آید. چه بسا هنری صد در صد دینی باشد، اما در آن از واژگان عرفی و غیردینی استفاده شده باشد. ... هیچ لزومی ندارد که در محاوره سینمایی یا در تئاتر، نام یا شکلی که نماد دین است، وجود داشته باشد تا حتماً دینی باشد؛ [مثلاً] شما می‏توانید در باب عدالت [که یک مفهوم عمیق دینی است]، رساترین سخن را در هنرهای نمایشی بیاورید، در این صورت به هنر دینی توجه کرده‏اید. آن چیزی که در هنر دینی به‌شدت مورد توجه است، این است که این هنر در خدمت شهوت و خشونت و ابتذال و استحاله هویت انسان و جامعه قرار نگیرد.»

قالب: «همه قالب‏های هنری، موهبت‏های خداییاند که باید در خدمت خلق خدا و حامل آرمان‏های والای خدایی باشند.» «اگر بهترین مضامین در یک قالب شعری بد ریخته شود، اثر مطلوب را نخواهد بخشید. کار هنر با محتوا پایان نمی‏یابد، قالب نیز ارزش بسیار دارد. ظرف نازیبا، مظروف زیبا را زشت جلوه می‏دهد»

جهت: «بعضى خیال می‏کنند هنر مساوى است با لاابالی‏گرى و بى‏دینى؛ این غلط است. ... آنچه در هنر ایراد دارد و اهل بصیرت همیشه ایراد گرفته‏اند، جهت غلط هنر بوده است. هنر را کشاندن به جهت اغواى انسان و بى‏بندوبارى انسان، این بد است؛ والّا هنر اگر با روح دین، با جهت‏گیرى دین باشد، از برجسته‏ترین پدیده‏هاى وجود انسانى است.»

با توجه به نکات بیان شده در مورد جایگاه هنر، ما هر ساله جلسات خانوادگی در سازمان ع.س ودجا، نهاد رهبری و ...  با اهداف مشخص و با عنوان: طرح بصیرت، تعالی معنوی، خانواده ولایی و جلسات برخط، مشاوره های فردی، اردوهای زیارتی و نظایر آن برنامه ریزی و اجرا می کنیم.

متن حاضر پیشنهاد می کند با توجه بیشتر به قالب های هنری و معجزه هنر، بهره وری و نفوذ ارزش های الهی و مهارت های کاربردی در حوزه خانواده را افزایش بدهیم.

 امید است که مقبول حضرت بقیة‌الله روحی‏فداه قرار گیرد. ان شاءالله

 

هدف

بهبود شاخص های خانواده (افزایش بهره وری در جهت تعالی خانواده)

افزایش جذابیت جلسات خانوادگی دست اندرکاران جلسات انس و الفت خانوادگی سازمان ها و شرکت ها و راهکارهای مناسب سرگرمی

 

بیان مساله

قبلا درباره شاخص های خانواده

http://efcf.ir/post/%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B5-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87

و کلیات راهکارها

http://efcf.ir/post/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%A8%D9%87%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1

 

 

صحبت کردیم.

هدف اول از طرح زبان هنر: توجه به تاثیر هنر برای بهبود شاخص های خانواده است.گاهی یک طرح گرافیکی، نماهنگ، ترانه، تئاتر یا چند دقیقه فیلم ؛ از ساعت ها آموزش و مشاوره و سخنرانی، تاثیر بهتری در بهبود شاخص های خانواده اعم از : کاهش بزهکاری و آسیب ها و الگوسازی ارزش ها دارد.

هدف دوم: توجه به ابعاد متنوع هنرها و قابلیت بهره برداری از این نعمت الهی و جهت دهی به قالب ها برای رفع مشکلات بشر است.

هدف سوم: توجه به پیش زمینه های فراهم شده است. نیاز نیست از صفر شروع کنیم.

هدف چهارم: کامل کردن زنجیره های: تولید تا مصرف است. ما بهترین سوژه ها، هنرمندان، ابزارهای تولید و بازارهای مصرف را خودمان داریم ولی از مهارت شبکه سازی و کار تیمی برخوردار نیستیم. در حالی که شبکه سازی به عنوان ابزاری برای کاهش اصطکاک‌های سازمانی و نیز غلبه بر فرایندهای بروکراتیک رسمی و ایجاد نوعی مزیت رقابتی انسانی در ساختار مکانیکی برای نیل به اهداف است. ما با شبکه سازی  می توانیم با ایجاد ارتباط موثر، مسیر رشد و موفقیت را سریع‌تر از دیگرانی که صرفاً به تلاش و فعالیت تخصصی مشغول هستند طی کنیم.

امیدوارم در تمام فعالیت های حمایت از خانواده (کاهش آسیب ها و زمینه سازی برای رشد) از قبیل: آموزش، مشاوره، تسهیل مالی، همسان گزینی، پیوست ها، الگوسازی و بهره گیری از زبان هنر؛ شبکه سازی و کار تیمی را بهتری انجام دهیم.

با یادآوری شاخص های خانواده، ارکان برنامه، اهمیت شبکه سازی و کار تیمی، به برنامه های «تعالی خانواده با بهره گیری از هنر» می پردازیم.

متاسفانه خانواده های ما روز به روز از سبک اصیل زندگی ایرانی و اسلامی دور می شوند. باید تلاش کنیم با برنامه ریزی و سرمایه گذاری فرهنگی و با بهره گیری از استعداد و هنر اصیل هنرمندان بومی، خانه هایمان را از آسیب های پیش رو و نوپدید مصون نماییم.

اعتیاد، همسر آزاری، کودک آزاری، کودکان کار، طلاق، از جمله آسیب های اجتماعی در کشور هستند . ما باید با استقبال از تلاش و همفکری داوطلبانه ی هنرمندان متعهد این آسیب ها را در قالب های مختلف هنری به خانواده ها گوشزد و یادآوری کنیم.

هنر یک ظرف است که در آن بخشی از آگاهی یک ملت را می توان قرار داد. معمولا سوالات سختی که خیلی ها دوست دارند به آن پاسخ ندهند و یا مطرح نشده باقی بماند، در هنر مطرح می کنیم؛ آن هنگام که داریم درباره معضلات اجتماعی حرف می زنیم.

 

راهبرد

استفاده از ظرفیت هنرهای 7 گانه به ویژه نمایش

استفاده از ظرفیت کار تیمی در مجموعه کارفرمایی

استفاده از ظرفیت خود ما به عنوان بازار مصرف

 

ضرورت موضوع

1. با توجه به تکرار برنامه های یکنواخت در سال های طولانی، انتخاب روش های جذاب و موثر در انتقال مفاهیم اهمیت زیادی دارد.

2. در میان ابزارهای انتقال پیام آموزشی و مشاوره، هنر نمایش به خاطر برقراری ارتباط رودرو و مستقیم با مخاطب تاثیرگذاری بیشتری در جامعه دارد و در سایر رشته های هنری کمتر این تاثیر پذیری وجود دارد.

3. رده ها به تنهایی امکان سرمایه گذاری و انتخاب روش های هزینه بر را ندارند، اما با تشکیل اتاق های فکر و آسیب شناسی رده های مشابه می توان به کمک هم افزایی ایجاد شده و سفارش کار بیشتر و استفاده از تخفیف جمعی در قرار با تیم نمایش و استاد مشاور، با تولید محتوای موثر، در تمام رده های هماهنگ شده استفاده کنیم.

4. بزرگترین بازار مصرف خود ما هستیم و نیازهای مخاطبین ما بسیار زیاد است. کار انجام نشده و خلاء های کسب مهارت زیاد هستند و کار روی مشکلات مخاطبین می تواند به بهبود سبک زندگی آن ها منجر شود.

5. فرزندان خوب و استعدادهای زیادی در محله ها، مساجد، دانشگاه ها و مدارس وجود دارند. برای فعال کردن آن ها مساله اول، بودجه نیست. هر چند که تجهیز امکانات و هزینه مدرس و حق الزحمه تمرین مهم است ولی مساله اصلی تماشاگری است که از کار استفاده و لذت ببرد. اگر کارهای تیمی ما تقویت شود و سفارش کار متناسب با نیازمان داشته باشیم، این بچه ها حتی در بوستان های نزدیک شبانه روز تمرین می کنند و خود را برای اجرا آماده می کنند و اولیا و دانشجویان هنردوست همکاری بی شائبه خواهند داشت.

 

قالب های هشت گانه هنر

هنر اول) موسیقی نظیر؛ نوازندگی، آهنگسازی و

هنر دوم) هنر حرکات ورزشی نمایشی نظیر؛ آکروبات، سیرک، توپ ورزشی و

هنر سوم) هنرهای ترسیمی نظیر؛ طراحی، نقاشی، عکاسی، خطاطی و

هنر چهارم) هنرهای تجسمی نظیر؛ معماری و دکوراسیون، مجسمه‌سازی، خیاطی و طراحی لباس، شیشه گری و

هنر پنجم) هنر ادبیات نظیر؛ نویسندگی، شعر، داستان، فیلمنامه و

هنر ششم) هنرهای نمایشی نظیر؛ تئاتر، اجرای نمایشنامه، شعرخوانی، نقالی، تعزیه و

هنر هفتم) هنر سینما نظیر؛ بازیگری، کارگردانی و

هنر هشتم) هنر بازی‌سازی؛ طراحی و ساخت بازی‌های ویدیویی و رایانه‌ای و

 

نکات اجرایی طرح

1. مسولین فرهنگی رده هایی که حاضر به همکاری با هم هستند به عنوان تیم کارفرما در کنار هم قرار بگیرند.

2. یکی از اصلی ترین آسیب های مشترک خانواده ها یا راهکارهای موثر فرهنگی و آموزش خانواده های کارکنان ودجا را انتخاب کنند. دقت کنیم که آسیب ها در میان رده ها، گروه ها یا ادارات توافق کرده مشترک باشد.

3. هم دلی و هماهنگی درباره نقشه دشمن و نقشه راه پیش رو جبهه خودی و درک درستی از آنچه می خواهیم و نیاز داریم، بسیار مهم است.

4. توجه به مراحل رشد انسان ها و تلاش برای جهت دادن به استعدادها و دغدغه های مخاطبان به تناسب شرایط شان مهم است.

5. در برنامه ریزی به زمینه ها و قالب های هشت گانه هنر توجه داشته باشیم.

6. برنامه ریزی در قالب دو سناریو باشد. شرایط کرونایی و شرایط عادی قابل استفاده باشد. در شرایط عادی نیاز زیادی برای جلسات بصیرتی، اردوها و زیارت ها؛ نیاز است. در شرایط کرونایی نیز با گستره کانال های پیش رو و جلسات برخط، اثرگذاری این روش ها کمتر نیست و نیاز و خلاء جدی وجود دارد.

7. برآورد مناسبی از هزینه نمایش نامه، تمرین و اجرا و مشایعت استاد مشاور همراه تیم نمایش داشته باشند.

8. تعداد نمایش مورد نیاز را در سال 1401 برآورد نماییم. هر کدام از اعضای تیم کارفرما نیاز به چه تعداد برنامه دارد؟

9. زمان بندی جهت پیشگیری از اختلاف در زمان های خاص مثل آستانه اعیاد که بسیاری از متولیان مایل به برنامه در ساعت خاصی هستند، انجام شود.

10. زمان کلی اجرای نمایش در یک برنامه فکر شود.

11. زمان ارایه توضیحات مشاور چقدر باشد؟ بهتر است مشاور به صورت بخش بخش همگام با نمایش صحبت کند یا در انتهای نمایش و با مشارکت حضار صحبت نماید؟ یا فقط نمایش باشد.

12. کنترل مرحله به مرحله نمایش نامه و فرایند کار مهم است، تا بعدا با اختلاف بین اعضای تیم کارفرما و پیمان کار مواجه نشویم.

13. انتخاب استاد مشاور در دسترس و خوش صحبت که خیلی از نظر زمانی در تنگنا به ویژه در مناسبت های پیش رو نباشد.

14. در زمینه فوق نمایش نامه نوشته شود. متن نمایش با دقت استاد مشاور و تیم کارفرما باشد.

15. تیم هنری مناسبی برای تمرین و اجرا انتخاب شوند.

16. فرایندها با نظارت تیم کارفرما انجام شود.

17. اجرای برنامه ها در شهر مورد توافق به صورت آزمایشی اجرا شود و در صورت مطلوب بودن در سال بعد با هماهنگی مسولین ارشد مناطق کشور، تیم نمایش به صورت فشرده در رده های آن مناطق اجرا داشته باشند.

18. همکاری مدیریت محترم هنری سازمان و استفاده از تجربیات ایشان در تمام مراحل و کنترل کیفی محتوای تولید شده ضرورت دارد.

 

منابع قابل استفاده

برای تعالی خانواده به کمک ابزارهای هنری؛ لازم است مبانی اسلام، آیات خداوند و احادیث اهل بیت پیامبر اکرم(ص) در حوزه خانواده شناخته شود و با زبان هنر تبلیغ و فراگیر شود.

یکی از ساده ترین و شیواترین منابع برای درک دیدگاه اسلام در این باره: دریافت دیدگاه های ولی فقیه جامعه به عنوان مفسر و مبین دیدگاه اسلام است.

جدول جالبی از دسته بندی موضوعات مهم «زن و خانواده» در نظام فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال 98 جمع آوری شده است

https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=44892

*ویدئوهای ارزشمندی از بیانات رهبر انقلاب درباره زنان و خانواده در مرجع زیر آماده است و دسترسی آسانی برای تنظیم شعر ترانه، نمایشنامه و انواع بهره برداری هنری فراهم است.

https://www.aparat.com/reyhaneh

یکی از دوستان صحبت های آقا را در جمع زنان و خانواده شهدای مدافع حرم به صورت شعر تهیه کرد و این زنجیره باید کامل شود. منابع زیر نیز از زوایای مختلف به مسایل مرتبط با شاخص های خانواده پرداختند و با توجه به سلیقه نمایشنامه نویس و سیاست کارفرما قابل استفاده هستند.

  • شهید مطهری: داستان راستان
  • علی دوانی: داستان های ما ، ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل (از منابع دینی)
  • سیده سارا شفیعی: کتاب من (اگر یک بار دیگر به دنیا می آمدم، 97 داستان کوتاه برای آرامش)، نشر بهار سبز
  • مسعود لعلی: شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید (مجموعه کتب)، نشر بهار سبز
  • کانال خانواده مهربان https://eitaa.com/khanevadeh_man_ir
  • سایت خانواده مهربان http://www.khanevadeh-man.ir
  • سایت http://www.dastanak.com
  • دریافت نمایشنامه های جمع آوری شده در فراخوان جشنواره ثمر، نمایشنامه نویسی برای آثار (صحنه ای، کودک و نوجوان، محیطی و میدانی) شرکت در فراخوان نمایشنامه نویسی تا دی ماه 1400 فرصت دارد و امکان تفاهم نویسنده و مجریان هم فراهم می شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می تواند با شماره تلفن های ۸۸۵۵۴۰۱۸- ۰۲۱ و یا ۰۹۹۰۲۷۵۱۶۷ تماس بگیرند. همچنین توضیحات فراخوان، روش ارسال و داوری در وبگاه زیر منتشر شده است:

https://hisubmit.ir/?p=24197

  • دریافت نمایشنامه های جمع آوری شده در فراخوان جشنواره طلوع امید وابسته به سازمان بهزیستی در سال های گذشته بوده، کارهای خوبی جمع آوری شد و به اسیب ها می پرداخته است.
  • استفاده از خاطرات مشاورین، مددکاران، قضات دادگاه خانواده، راهنمایان انجمن های ترک اعتیاد؛ نیز اهمیت زیادی در خلق ایده های اثربخش هنری برای ما در بر دارد.

 

نمونه طرح های گرافیکی قابل استفاده

برای بهره گرفتن از ظرفیت عظیم هنر: پیشنهاد اول، استفاده از طرح های گرافیکی موجود است:

*محصولات گرافیکی ریحانه از بیانات رهبر معظم انقلاب

https://farsi.khamenei.ir/tag-content?id=19693&nt=29

 

*بنر ارزش زندگی و اسلایدهای آن : حجم 41 مگا بایت / بنر قبح طلاق و اسلایدهای آن : حجم 2 مگا بایت / طرح های گرافیکی مرتبط با ازدواج و انتخاب : حجم 58 مگا بایت / طرح های گرافیکی با کیفیت افقی1 : حجم 66 مگا بایت / طرح های گرافیکی با کیفیت افقی2 دریافت پوشه زیپ به حجم 89 مگا بایت / طرح های گرافیکی با کیفیت افقی3 دریافت پوشه زیپ به حجم 53 مگا بایت / طرح های گرافیکی با کیفیت عمودی1 : حجم 73 مگا بایت / طرح های گرافیکی با کیفیت عمودی2 : حجم 95 مگا بایت / طرح های گرافیکی با کیفیت عمودی3 برداشت از احادیث امام رضا(ع) : حجم 92 مگا بایت/ طرح های کم حجم : حجم 59 مگا بایت / مجموعه پوسترهای خانواده در کلام امام رضا(ع) / چندین لوح زیبا در مورد وظایف و جایگاه زن مسلمان ایرانی / پنج پوستر از بیانات رهبری /  چند پوستر با موضوع زن و حریم خانواده/ طرح گرافیکی و آلبوم تصاویر پوسترهای خانواده در وبلاگ زیر بارگذاری شده است:

http://efcf.ir/post/%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D9%88-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D9%81%D8%B6%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C

 

نمونه ترانه و آهنگ های هنری

پیشنهاد دوم، تولید نماهنگ، کلیپ و قطعات موسیقی و اجراست:

 

*دریافت نماهنگ و مصاحبه از گزیده بیانات رهبر انقلاب در موضوعات زن و خانواده

https://farsi.khamenei.ir/tag-content?id=19693

 

 

*دریافت ترانه ی پاپ با مضمون زن و با عنوان: «الگوی سوم» : زن ایرانی پیرو حضرت زهرا سلام الله علیهاست. شعر آن از آقای امیرپیرنهان و بر اساس گفتگوهای مقام معظم رهبری با خانواده شهدای مدافع حرم است. آهنگ ساز و خواننده: آقای امید معنوی است. متن شعر و فایل ترانه به شکل زیر است:

تو دنیا بعضی ارزش ها برای آدما هیچه

جهان جای بزرگی نیست خبرها زود می پیچه

زنهای شرقی و غربی می خوان الگو بشن اما

اما تو الگوی جدیدی که تفاوت داری با اون ها

یه جوری زندگی کردی که دنیا رو تکون دادی

یه تعریف جدید از زن تو این سال ها نشون دادی

تو دنیایی که از زن ها عروسک ساختن بانو

هنوزم خیلی آدم ها تو رو نشناختن بانو

توی این هشت سال هایی که گذشت و صبرتو دیدن

جهاد و عشق و ایثار و تو دنیا با تو فهمیدن

داری راهی رو می ری که شبیه حضرت زهراست

همه دنیا به چش دیدن که ایران مهد زینب هاست

تو هم فرزند زهرایی دل تو زینب و می شناخت

همین پاکی همین غیرت ازت الگوی سوم ساخت

تو مجکم ایستادی که همه دارن خبر می شن

دارن هرروز زن های مجاهد بیشتر می شن

دارم از تو می گم اما ندارم از تو تعریفی

چنان تاثیر داری که نمی شه داشت توصیفی

 

دانلود دریافت فایل ترانه «الگوی سوم»

 http://music.iranseda.ir/DetailsAlbum/?VALID=TRUE&g=368179

 

* ترانه حضرت مهتاب، با صدای حامد زمانی در وصف حضرت زهرا (س)

http://music.iranseda.ir/DetailsAlbum/?VALID=TRUE&g=368179

 

* ترانه دختر مسلمان

ترانه کودکانه دختر مسلمان، نامش خدیجه است، نُه سال دارد/ در دفترش نیست یک نمرۀ بد/ مانند گل‌ها پاکست نامش/ جاریست هر جا عطر سلامش/ او مثل مادر، پرهیزگار است/ چادر نمازش رنگ بهار است ...

 

https://film.tebyan.net/film/217987/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1-%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86

 

https://www.aparat.com/v/RnF9X/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF_%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9_%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87_%D9%BE%D9%88%DB%8C%D8%A7-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1_%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86

 

متاسفانه ترانه های افت شاخص های خانواده با اشاعه کلی غنا یا انتقال مفاهیم تضعیف کننده خانواده زیاد هستند. به نمونه زیر در مفاهیم مطرح شده دقت کنید. (نمونه تلاش ها در جهت مخالف):

https://mokhtalefmusic.com/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%87%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%88%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%82/

....

 

نمونه ویدیوهای هنری

شما به تماشای ویدیوی
"دختر دهه هشتادی می‌خوام!"
دعوت شده اید.


https://hajifirouz1.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/cc2dc04943c734e7cd180b3840836c2b43871072-360p.mp4?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6Ijk4ZTgzZjg1ZDMwZWQ1ZjkyODA1MTgwZDY3NjNmMmQ4IiwiZXhwIjoxNjQ5MjM5MzQxLCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.S7b-3b7J8shW86gswhS0QqJxDPFQxRg7GeURxPG3l1A



لطفاً ویدئوهای ارزشمند گروه حامین مدیا را در کانال زیر ملاحظه نمایید
Www.aparat.com/hamin_media