با سلام و احترام
انسان موفق تا لحظه ای که زنده است درصدد پویایی، رشد و یادگیری است.
پیشرفت تحصیلی شما فرزندان عزیز در بهبود درآمد، شغل، ازدواج، موقعیت اجتماعی شما و حتی تربیت فرزندان نسل های آینده شما موثر است.

در ادامه به نکات خوبی برای پیشرفت تحصیلی هم زمان با خدمت وظیفه توجه کنید.

فایل ورد قابل ویرایش هم برای مسولین پادگان ها بارگذاری شده است.دریافت

 

مطالب ویرایش مهرماه1402 است.

شرح توضیحات در ادامه مطلب ....

 

پیشرفت تحصیلی در مدارس

اگر نظام قدیم بودید

* نظام قدیم آموزشی شامل 5 سال ابتدایی، 3 سال راهنمایی (سیکل) و 3 سال (دبیرستان و کار و دانش و هنرستان) بود و دانش آموزان نظری پیش دانشگاهی هم داشتند.

* اگر پنجم ابتدایی نظام قدیم را دارید یا سه ساله راهنمایی تان ناقص بوده : بعد از عید 1403 به همراه مدارک به قسمت امتحانات اداره آموزش و پرورش محل تحصیل یا محل خدمت مراجعه و در طرح جامع ششم و نهم ثبت نام نمایید. در خردادماه نیاز به چند روز مرخصی برای شرکت در امتحانات دارید. بُعد مسافت را در نظر بگیرید و به کمک نمونه سوال و تمرین با افسران وظیفه نتایج خوبی می گیرید.

* اگر نظام قدیم بودید و دبیرستان و دیپلم تان ناقص بوده: در اولین فرصت به همراه اصل و کپی (شناسنامه، کارت ملی و مدارک تحصیلی) به اداره آموزش و پرورش محل تحصیل یا محل خدمت بروید و به نظام جدید آموزش و پرورش تطبیق بزنید. تطبیق زدن را عقب نیندازید.

* اگر سال آخر متوسطه نظام قدیم بودید، موقع تطبیق زدن با نظام جدید آموزشی به عنوان رشته ها دقت کنید. رشته ای مناسب است که:

1. با علایق، استعدادها و نیاز بازار هماهنگ باشد. فقط به فکر دیپلم گرفتن نباشید.

2. در منطقه شما: امکان ادامه تحصیل و دیپلم گرفتن داشته باشد.

در صورتی که بدون مشورت تطبیق بزنید و رشته در نظام جدید انتخاب کنید ممکن است دچار دردسر شوید.

اگر نظام فعلی (جدید) هستید

* نظام جدید آموزشی 6 سال ابتدایی و 6 سال دبیرستان است.

* اگر هفتم، هشتم یا نهم نظام جدید شما ناقص است. بعد از عید به قسمت امتحانات مراجعه و در طرح جامع نهم ثبت نام نمایید. هزینه طرح جامع سال قبل حدود 500 هزار تومان بود. در دام موسسات و تبلیغات با هزینه گزاف نیفتید و برای قبولی آسان، نمونه سوال، تمرین با افسران تحصیل کرده مشورت کنید. خاطرات شیرینی می ماند.

* اگر مدرک نهم را دارید و بقیه دیپلم ناقص است سریع تر به قسمت متوسطه دوم هر کدام از ادارات آموزش و پرورش مراجعه نمایید. تطبیق و ثبت نام دهم تا دوازدهم بیشتر در آبان و آذر (برای نیمسال اول) و بهمن و اسفند (برای نیمسال دوم) انجام می شود. برای گذراندن درس های دهم تا دوازدهم دو راه دارید: داوطلب آزاد و مدرسه بزرگسالان (با نامه از محل خدمت)

* ثبت نام به شیوه داوطلب آزاد ارزان تر است چون نمره مستمر و کلاس درس ندارد ولی نمونه سوالات خوب باز هم وجود دارد.

 

پیشرفت تحصیلی در دانشگاه

زمان بندی ثبت نام دانشگاه ها

نکات کلی

*دیپلم 12 ساله به کاردانی و کارشناسی(آزمون سراسری)، ثبت نام اول 21/8/1402 تا 27/8/1402 و ثبت نام دوم: 7/1/1403 تا 12/1/1403  اجرای آزمون (برخی رشته ها): 6/2/1403 و 7/4/1403

* همه نیروهای وظیفه (با غیبت یا بدون غیبت دفترچه ای): اگر فکر می کنید خدمت وظیفه تا مهر و بهمن آینده تمام شود، از حالا برای ثبت نام به موقع و انتخاب رشته خوب برنامه ریزی نمایید.

* اگر دانشگاه قبول شدید و موقع شروع ترم تحصیلی، خدمتتان باقی مانده: (برای مقطع کارشناسی و بالاتر بدون غیبت دفترچه ای، می توانید در سامانه سخا sakha.epolice.ir    درخواست معافیت تحصیلی بدهید و پس از تایید آن ایست خدمتی گرفته و دانشگاه ثبت نام کنید.

* برخی از رشته ها بدون آزمون و صرفا با ثبت نام به موقع در وبگاه سازمان سنجش مطابق تاریخ های سمت چپ جدول امکان تحصیل دارند. بدون کنکور هستند.

*فنی حرفه ای و کاردانش به کاردانی: ثبت نام 17/4/1403 تا 24/4/1403  آزمون(برخی رشته ها) 2/6/1403

*کاردانی به کارشناسی: ثبت نام 27/3/1403 تا 3/4/1403 آزمون(برخی رشته ها) 2/6/1403

*کارشناسی به کارشناسی ارشد: ثبت نام 23/7/1402 تا 29/7/1402 آزمون(برخی رشته ها) 4/12/1402

*کارشناسی ارشد به دکتری: ثبت نام 30/7/1402  تا 6/8/1402 آزمون (برخی رشته ها) 4/12/1402

 

پیشنهاد پروژه های کسر خدمت هم زمان با تحصیل، حمایت های بنیاد نخبگان و تسهیلات مربوطه:   www.daneshbonyan.isti.ir

 

پیشنهاد دورکاری و درآمد هم زمان با خدمت و تحصیل / رشد پله ای درآمدها و جهیزیه    www.b2n.ir/tmut   و    www.b2n.ir/efcft   

 

شما می توانید سوالات خود را از ادارات آموزش و پرورش یا مشاوره نظام وظیفه فراجا 096480 داخلی9 سوال کنید و یا به صورت کتبی به ما تحویل نمایید.

دریافت فایل همین مطالب در کانال اطلاع رسانی   www.b2n.ir/efcft   

شادی و بهروزی شما را آرزومندیم.